Ladičky naladené do intuitívneho ladenia a ďalší objav

Už som tu určite spomínal, že 128 HZ, či 256 HZ je pravá frekvencia podobne, ako 432 HZ. Ak nie, tak to opäť zopakujem, no na druhej strane aj inak informujem o týchto tajomných hudobných veciach.

Ak násobíme istú frekvenciu číslom 2, získame od tej dannej frekvencii oktávu. Z toho vyplýva, že som násobil 1×2, potom 2×2, 4×2, 8×2, proste výsledné číslo číslom 2, vyšli mi čísla, ako 128 HZ a 256 HZ. Tieto frekvencie sú podobné tónu C, hoci v inom ladení. Ak násobíme číslo 1 číslom 3, sme opäť v druhej oktáve, ale kráčame kvintovými krokmi a opäť výsledné číslo vynásobíme číslom 3, ako napríklad v tomto príklade:

1×3=3 ×3 = 9 ×3 =27

27 HZ a vynásobíme ho číslom 2 niekoľko krád. Potom zistíme, že pri takomto násobení vyjde nám číslo:

432 HZ

Keď si túto frekvenciu vypočujeme zistíme, že je to frekvencia podobná tónu A, ale v inom ladení.

Niekedy začiatkom augusta 2017 som objavil v istom obchode s rôznymi alternatívnymi a muzikoterapeutickými nástrojmi aj ladičky, ktoré ladili v tóne C s frekvenciami 128 HZ a 256 HZ.

Práve tak, ako som sám cítil, že viacej mi vyhovuje prirodzené ladenie, než temperované som cítil, že základná frekvencia, do ktorej sú nástroje vyladené nie je pravá. Cítil som, že ju potrebujem znížiť. Preladil som teda môj keyboard do tej frekvencie a potom pomocou vygenerovaného zvuku s frekvenciou 128 HZ som sa chcel presvedčiť, či to nie je práve táto frekvencia. Tak som si nastavil aj na keyboarde zvuku sínusovej krivky a zahral tón, ktorý by mohol zodpovedať už spomínanej frekvencii. Aké bolo moje prekvapenie keď som zistil, že výsledný tón, ktorý som zahral na keyboarde je podobný tomu, ktorý bol s krivkov 128 HZ, len o pár centov, či o jednu frekvenciu vzdialený. “Môj predpoklad sa potvrdil.” Pomyslel som si.

Chcem týmto všetkým povedať, že niekedy je dobré sa pri hudbe riadiť tým, čo cítite. Netýka sa to len komponovania, ale ako ste sa sami pri čítaní tohto článku presvedčili aj ladenia. Netýka sa to len stupnice, ale hlavne celistvého ladenia. Človek to vedieť nemusí, človek to musí vycítiť. Hudba je predsa jazykom univerza, ako hovorím. Prečo je ale dnešná hudba naladená úplne inak? Prečo sa nedodržiavajú prírodné ladenia? Jedno z vysvetlení je, že za to môže naše duchovno, ktoré odmietalo tieto takzvané “pohanské” veci. Určite viete, na koho narážam. Pamätajte si ale, že v súčasnej dobe sa tieto informácie opäť začínajú pomaly nachádzať. Tieto informácie nemusíte nachádzať len na internete, ale aj v rôznych knihách, ktoré boli napísané práve v dobe, kedy tieto informácie na internete ešte dostupné neboli.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s