Nachvíľu zabudnúť

Niekedy sa mi prihodí v živote, že niečo mi je známe, myslím v spomienkach. Keby som ale vedel, čo to je? Potom to náhle príde, no niekedy nastávajú pri takýchto predsudkoch, ktoré sa človeku vytvoria v hlave, alebo si niečo pomýli absurdné príhody. Dávnejšie som pozeral Spektrum a tam som počul o sopke Vesuv a taktiež aj slovo “Pompeje”. Možno sa vám to bude zdať smiešne, no nevedel som si spomenúť, kde sú Pompeje. Vedel som ale, kde sa nachádza Vesuv, niekde v Taliansku. Potom mi prišlo na um, že Vesuv je blízko Pompejí a…. Už mi začalo svitať, kde sú Pompeje. Moji starí rodičia boli totiž blízko Pompejí a rozprávali mi o tom.

To je obyčajný jav, no keď už v relácii počujete meno “Don Corleone” a pomyslíte si, “čo to je za Španiela” a potom si spomeniete na krstného otca od Maria Puzza a prídete na to, že don Corleone nie je zo Španielska a že je to vodca istej mafiánskej rodiny, poriadne sa zabavíte nad touto myšlienkou. Včera sa mi ale podarilo niečo oveľa horšie, no človeku, ktorý sa pohybuje nie len v Angličtine, ale aj v rôznych iných oblastiach by takáto absurdná chyba pripadala dosť smiešna a hlúpa. Bohužiaľ, musel som si vypomôcť pomocou Google, no bolo to od začiatku tou najväčšou absurditou a prekladom. Na istej stránke som narazil na zvukové pozadie označované, ako RPG. “Čo? Aké farby?” Poplietol som si skratku RPG zo skratkou RGB, čo znamená “red green blue” v Angličtine. Ale skratka RPG mi bola nejako známa. Nevedel som si spomenúť, odkiaľ a kde. RPG a RGB sa zvukovo totiž podobajú a tak sa dá pochopiť aj ten jazykový zmätok. Horšie už ale je, keď si neviete na to spomenúť a pri tom niekde v podvedomí cítite, že ste to už počuli. Po vyhľadávaní Googlom, ktoré netrvalo ani niekoľko minút, len pár sekúnd som zistil, že skratka RPG sa používa pri hrách označovaných, ako hry na hrdinov, či “role playing game”.

Dôležité je ale na tom to, že keď moja myseľ mi hlásala do éteru “farby”, bol som prekvapený, prečo namiesto farebných zvukov počujem akési hororové zvuky. To sa mi stalo dnes aj v prípade dona Corleoneho, keď som si pomýlil s akýmsi Španielom. Najlepšie v takýchto situáciách nemusí ani pomôcť internet, ale rôzne mysľové prepojenia, asociácie a podobné veci. Veľakrát sa určite vo vašich životoch stane niečo podobné. Počujete niečo, čo vaša myseľ zle interpretuje, a môže vám vytvoriť trochu upravený obraz, či zlú spomienku na pár sekúnd. Po rôznych prepojeniach sa dá na tú vec prísť. Veď, to ešte nemusí súvisieť so sklerózou, ale s oklamaní mysle. Zenoví majstri na to poznajú rôzne triky, ako sa tej mysli vyvarovať, respektíve ju nakopnúť správnym smerom a ukázať jej, že racionalita niekedy neznamená nič.

Pridaj komentár